Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:24:35+01:00
CZASOWNIK
zrobił, śpi, lata, marzy, leci
RZECZOWNIK
malarz, drzewo, kot, mama, burza
PRZYMIOTNIK
piękny, zielony, ogromny, ciekawy, mądry
ZAIMEK RZECZOWNY, PRZYMIOTNY, LICZEBNY
ja, tyle, one, mi, cię
LICZEBNIK
półtora, wiele, kilka, osiem, trzy
odmienne to rzeczownik przymiotnik czasownik liczebnik zaimek
nieodmienne to przyslowek przyimek spojnik wykrzyknik partykula
ODMIENNE to : RZECZOWNIK np. kot , pies itd. CZASOWNIK np. piszy czyta itd. LICZEBNIK 2, 3, 1000
ZAIMEK np.ja ty on ona ono
2010-03-02T19:32:26+01:00
Części mowy odmienne:
*czasownik- co robi?, co się z nim dzieje? w jakim jest stanie?
Odmienia się przez:
- osoby;
- liczby;
- czasy;
- rodzaje.
czyta, mówią, oglądają, śpiewają
Ona czyta książkę.
Oni mówią po angielsku.
Oni oglądają programy muzyczne.
One śpiewają piosenki Abby.
Odmianę czasownika nazywamy KONIUGACJĄ.

*rzeczownik- kto? co?
Odmienia się przez:
- przypadki;
- liczby.
pies, koty, Ania, chłopiec
Mój pies jest mały.
Bardzo lubię koty mojej sąsiadki.
Ania bardzo lubi jeść owoce.
Chłopiec ma czerwone spodenki.
Odmianę rzeczownika nazywamy DEKLINACJĄ.
*przymiotnik- jaki? jaka? jakie?,który? która? które?, czyj? czyja? czyje?
Odmienia się przez:
- przypadki;
- liczby;
- rodzaje.
ładny, czerwony, jej, ósmy.
*liczebnik- ile? który z kolei?
Odmienia tak samo jak przymiotnik.
dziewięć, szósty
6 3 6