Zadanie 1
Na lokatę roczną oprocentowaną w wysokości 10% wpłacono 500 złotych. Ile wyniesie stan konta po 2 latach?

zadanie 2
Oprocentowanie 3-miesięcznej lokaty wynosi 12% w skali roku. Ile wzrośnie stan konta po 3 miesiącach?

zadanie3
Po roku oszczędzania na lokacie rocznej stan konta wyniósł 392 zł. Oprocentowanie tej lokaty wynosi 12%. Ile wynosiła wpłata?

3

Odpowiedzi

2010-03-02T19:28:19+01:00
1

10%=1/10
1/10*500=50
50*2=100zł


2


??????



3




392;6/50=136
2 1 2
2010-03-02T19:31:53+01:00
Zad.1 500*10%=50zł, 500+50=550zł po roku,
550zł*10%=55zł, 550+55zł=605zł po 2 latach
zad.2
12%:12=1%, czyli po 3miesiącach3%
Zad.3
392:112%=392:1,12=350zł było na koncie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:36:22+01:00
Zadanie 1
Na lokatę roczną oprocentowaną w wysokości 10% wpłacono 500 złotych. Ile wyniesie stan konta po 2 latach?

po roku :
500 zł -> 100%
x -> 10%

x= (10*500) : 100 = 5000 : 100 = 50 zł

500 + 50 = 550 zł
po roku na koncie będzie 550 zł

po 2 latach :

550 zł -> 100%
x -> 10%

x= (10*550) : 100 = 5500 : 100 = 55 zł

550 + 55 = 605 zł

Odp. stan konta po 2 latach wyniesie 605 zł.



zadanie 2
Oprocentowanie 3-miesięcznej lokaty wynosi 12% w skali roku. Ile wzrośnie stan konta po 3 miesiącach?

12% w skali rok
1% na miesiąc
3% na 3% miesiące

zadanie 3
Po roku oszczędzania na lokacie rocznej stan konta wyniósł 392 zł. Oprocentowanie tej lokaty wynosi 12%. Ile wynosiła wpłata?

392 zł -> 112%
x -> 100%

x= (100*392) : 112 = 39200 : 112 = 350 zł.

odp.wpłata wynosiła 350 zł

1 1 1