Odpowiedzi

2010-03-02T19:25:40+01:00
Argumenty za-większa ilość energii dla polaków,mniejsze koszty płacenia za ogrzewanie

argumenty przeciw-duże ryzyko wybuchu elektrowni,duże zanieczyszczenie środowiska
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:28:14+01:00
Wady energetyki jądrowej to:
1. Kłopotliwy problem składowania i zagospodarowywania radioaktywnych odpadów, powstających z reaktora jądrowego.
2. Możliwość skażenia wód, powietrza i gleb znajdujących się w rejonie składowania odpadów.
3. W przypadku awarii reaktora zagrożenie skażenia radioaktywnego.
Natomiast do niewątpliwych korzyści czerpanych z reaktora atomowego zaliczymy to, że:
1. Nie emituje pyłów oraz szkodliwych gazów, przez co w minimalnym stopniu degraduje środowisko.
2. Eliminuje problemy usuwania i składowania lotnych popiołów.
3. Wielokrotne zmniejszenie ilości odpadów i powierzchni ich składowania. /LI>
4. Ogranicza eksploatację paliw kopalnych.
5. Nie wymaga hałaśliwych urządzeń do nawęglania.
1 5 1