Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:28:41+01:00
1 l = 1 dm³
1 dm = 10 cm

a) 2*1,6*3,5=11,2 dm³=11,2 l - nie zmieści się
b) 3*2*5=30 dm³ - zmieści się
2010-03-02T19:33:53+01:00
A) 1l wody = 1dm[sześcienny 3]
20 cm = 2 dm
16cm = 1,6 dm
35cm=3,5dm
2dm*1,6*3,5-=11,2dm[3] 11,2dm[3]=11,2l wody
w pierszym pszykładzienie zmieści się 15 l wody
b)30cm = 3dm
20cm = 2dm
50cm = 5dm
3dm*2dm*5dm=30dm[3] = 30 l wody
zmieści się 15 l wody i zapełni połowe akwarium
2010-03-02T20:03:29+01:00
A) 20 cm x 16cm x 35cm
2dm x 1,6dm x 3,5dm
2*1,6*3,5=11,2dm³(l)
NIE
b)30 cm x 20 cm x 50 cm
3dm x 2dm x 5dm
3*2*5=30dm³ (l)
TAK