Szafka ma wymiary 30cm x 40cm i 1,5m.Czy zmieści się w niej kij od szczotki o długości 160cm?
a) Nie,niezależnie od położenia w szafce.
b)Tak,niezależnie od położenia w szafce
C)Tak,ale tylko wzdłuż przekątnej szafki
D)Tak,ale tylko wzdłuż przekątnej tylnej ściany szafki:)

2

Odpowiedzi

2010-03-02T19:32:19+01:00
No nie zmieści się chyba, bo przypuśćmy że 30 cm to wysokość no to się nie zmieści , jak 40cm to wysokość to też się nie zmieści no a jak 150 cm to wysokość to to też się nie zmieści chyba że nie będzie stał prosto jeśli może nie stać prosto to moim zdaniem to jest odpowiedź c
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T00:52:06+01:00
Należy policzyć najdłuższa przekątną
d-przekątna podstawy o bokach:30x40
30²+40²=d²
900+1600=d²
d²=2500
d=50
D-przekątna bryły
50²+150²=D²
2500+22500=D²
D²=25 000

160²=25600 >25000
zmieści C)