Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:34:36+01:00
Jako maszyna elektryczna prądu stałego może pracować zamiennie jako silnik lub prądnica. W tym drugim przypadku wirnik napędzany jest energią mechaniczną dostarczona z zewnątrz, a na zaciskach uzwojenia twornika odbierana jest wytworzona energia elektryczna.
1 5 1
2010-03-02T21:38:14+01:00
Może on pracować zamiennie jako silnik lub prądnica. Jako prądnica- wirnik napędzany jest energią mechaniczną dostarczona z zewnątrz, a na zaciskach uzwojenia twornika odbierana jest wytworzona energia elektryczna.
1 5 1