1.Ogon ryby waży 140 dekagramów, głowa waży tyle, ile ogon i pół tułowia, a tułów tyle, ile głowa i ogon. Ile kilogramów waży ryba?
2.Na planie w skali 1:2500 pewien teren ma kształt prostokąta o wymiarach 64 mm długości i 48 mm szerokości. Ile hektarów w rzeczywistości ma powierzchnia tego terenu?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T10:55:18+02:00
1.
x - głowa ryby
y - tułów ryby
z - ogon ryby

z = 140 dag = 1,4 kg
x = z + 0,5y
y = x + z

x = 1,4 kg + 0,5(x + 1,4 kg)
x = 1,4 kg + 0,5x + 0,7 kg
0,5x = 2,1 kg
x = 4,2 kg

y = 1,4 kg + 4,2 kg = 5,6 kg
x + y + z = 4,2 kg + 5,6 kg + 1,4 kg = 11,2 kg
Ryba waży 11,2 kg.

2.Na mapie w skala 1:2500 - 1 mm odpowiada 2500 mm w rzeczywistści, zatem 1 mm na planie to 2,5 m w rzeczywistości. Prostokąt na mapie o wymiarach 64 x 48 [mm] w rzeczywistości ma 160 x 120 [m].
Pole prostokąta równe jest zatem 19200 m2.
1 ha = 10000 m2, to 19200 m2 = 1,92 ha.

Odpowiedź: Powierzchnia terenu ma 1,92 ha.
2 5 2
2009-10-20T11:01:04+02:00
2. 64 * 48 = 3072 mm = 307,2 cm = 0,03072 hektarów
0,03072 * 2500 = 76,8 hektarów

1.
x - głowa ryby
y - tułów ryby
z - ogon ryby
z = 140 dag = 1,4 kg
x = z + 0,5y
y = x + z
x = 1,4 kg + 0,5(x + 1,4 kg)
x = 1,4 kg + 0,5x + 0,7 kg
0,5x = 2,1 kg
x = 4,2 kg
y = 1,4 kg + 4,2 kg = 5,6 kg
x + y + z = 4,2 kg + 5,6 kg + 1,4 kg = 11,2 kg
Ryba waży 11,2 kg.
1 5 1
2009-10-20T13:23:55+02:00
X- waga ogona= 140dg=1,4kg
y- waga tułowia
z- waga głowy

z=1,4+½y
y=z+1,4
z=1,4+ ½(z+1,4)
z=1,4+ ½z +0,7
½z = 2,1
z=4,2
y=4,2+1,4=5,6
Waga ryby= x+y+z= 4,2+5,6+1,4=11,2kg

2.
1cm=0,025km

1mm=2,5m
64mm=x
x=160m

1mm=2,5m
48mm=x
x=120m

120m*160m=19200m²
1m²=0,0001ha
19200m²=19200*0,0001ha=1,92 ha
1 5 1