Romek chce kupić akwarium, w którym powinno zmieścić się przynajmiej 70 litrów wody. W sklepie są do wyboru dwa akwaria w kształcie prostopadłościanu : jedno o wymiarach 50 cm, 40 cm i 30 cm oraz drugie o wymiarach 50 cm, 30 cm i 60 cm. Które akwarium powinien wybrać Romek.

3

Odpowiedzi

2010-03-02T19:43:45+01:00
1 akwarium:
a=50cm=5dm
b=40cm=4dm
c=30cm=3dm

v=abc=5×4×3=60dm³= 60 litrów

2 akwarium:
a=50cm=5dm
b=30cm=3dm
c=60cm=6dm

v=abc=5×3×6=90dm³=90 litrów i to akwarium musi wybrać, bo tamto nie pomiesci 70 litrów wody
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:46:11+01:00
1dm3=1l

I akwarium
50 cm=5dm
40 cm=4dm
30 cm=3dm

V=5*4*3=60 dm3
60dm3=60l

II akwarium
50cm=5dm
30cm=3dm
60cm=6dm

V=5*3*6=90dm3
90dm3=90l

Odp. Tomek powinien wybrać drugie akwarium o wymiarach 50 cm, 30 cm i 60 cm.




2010-03-02T20:13:04+01:00
Dane:
a=50
b=40
h=30

V= Pp * h

Pp= a * b
Pp= 50 * 40
Pp= 900 cm²

V= 900 * 30
V= 27000 cm³
V= 27dm³
V= 27l




dane:
a= 50
b= 60
h= 30

V= Pp * h

Pp= a * b
Pp= 50 * 60
Pp= 3000 cm²

V= 3000 * 30
V= 90000 cm³
V= 90 dm³
V= 90l

Romek powinien kupić to 2 akwarium :)