Pasterz prowadził stado liczące 70 owiec i spotkał wędrowca, który go zapytał:
Ile owiec z twego stada prowadzisz teraz na pastwisko?
Pasterz odpowiedział: Prowadzę dwie trzecie od jednej trzeciej części swego stada.
Ile pasterz ma wszystkich owiec? czy ktos moglby mi pomoc to wyliczyc ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T11:12:02+02:00
X oznacza stado pasterza


2/3* 1/3x=70
2/9x=70
x=315
odp: wszystkich owiec pasterz ma 315
Pozdrawiam :)
4 4 4
2009-10-20T11:12:57+02:00
X - liczba owiec w stadzie

2/3*1/3x=70
2/9x=70 /*9
2x=630 /:2
x=315


całe stado liczy 315 owiec
spr.

1/3 z 315=1/3*315=105


2/3 ze 105 = 2/3*105=70
4 3 4
2009-10-20T11:15:12+02:00
X- stado pasterza
2:3* 1:3x = 70
2:9x=70
x = 315 - wszystkich owiec
Polecam się na przyszłość ;)
2 3 2