Odpowiedzi

2010-03-02T19:45:51+01:00
Bateria byla zrodlem pradu stalego a transformator dziala wylacznie na prad zmienny!
2010-03-02T19:51:24+01:00
Wychodzi zawsze zero, pomimo że wyniki obliczeń mówią co innego, zezględu na to że bateria wytwarza prąd stały a do uzwojenia pierwotnego transformatora potrzebny jest prąd zmienny który ma zmienne napięcie. dla tego zawsze do transformatorów podłacza się kable z zwykłym prądem który płynie w gniazdkach i kablach poniważ jest on zmienny.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:51:38+01:00
Transformator składa się z uzwojenia pierwotnego zasilanego prądem przemiennym i z uzwojenia wtórnego w którym indukowany jest prąd. Aby w uzwojeniu wtórnym mógł być wyindukowany prąd uzwojenie pierwotne musi być zasilane prądem przemiennym gdyż takie daje zmienne pole magnetyczne pozwalające wyindukować prąd w uzwojeniu wtórnym. Bateria daje prąd stały więc pole magnetyczne od niej pochodzące daje stałe pole magnetyczne a takie nie może wyindukować prądu w uzwojeniu wtórnym (patrz def. indukcji elektromagnetycznej)