1.

Które zdanie jest prawdziwe?????

A).Liczba 17 245 jest podzielna przez 2.
B).Liczba 4070 nie jest podzielna przez 5
C).Liczba, która w rzędzie jedności ma cyfrę 0, jest podzielna przez 2, 5 i 10.
D). Aby liczba 79* byla podzielna przez 2, w miejsce gwiazdki mozna wpisac tylko cyfry:0, 2 lub 6.
2.
Jeden z Smerow zebral 175 jagod, drógi dołożył do nich jeszcze 250. Mądrala zastanawiał sie, na ile równych cześci może podzielic przyniesione jagody:na 2 czy 10. Czy Mądrali może się to udać na trzy sposoby? dlaczego?

2

Odpowiedzi

2010-03-02T19:48:28+01:00
1. prawidłowa odp to D
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:52:48+01:00
A FAŁSZ
B FAŁSZ
CPRAWDA, ALE W PRZYPADKU , GDY DZIELNA JEST LICZBĄ 2-CYFROWĄ CO NAJMNIEJ
D FAŁSZ

CZYLI PRAWDZIIWE JEST TYLKO C


ZAD.2]
175+250=425
na 2 równe części nie podzieli, na 10 równych też nie podzieli
podzieli natomiast na 5 równych części

liczba 425 nie jest podzielna przez 10 bo nie ma na końcu 0

nie jest podzielna na 2 równe części bo nie ma na końcu:0,2,4,6 ani 8
4 4 4