Uzupełnij zdania dotyczące ruchów wody morskiej odpowiednimi terminami wybranymiy z podanych.
Ruchy wody morskiej: falowanie , prądy morskie , upweling , pływy morskie

1.Ruch wody wywołany wzajemnym przyciąganiem Księżyca, Słońca i Ziemi to ________
2.Unoszenie się zimnej wody z warstw głębszych ku powierzchni to _______
3.Wprowadzenie cząstek wody w ruch kołowy pod wpływem tarcia wiatru o jej powierzchnię to _______

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:52:36+01:00
1.Ruch wody wywołany wzajemnym przyciąganiem Księżyca, Słońca i Ziemi to ________pływy morskie
2.Unoszenie się zimnej wody z warstw głębszych ku powierzchni to _______upwelling
3.Wprowadzenie cząstek wody w ruch kołowy pod wpływem tarcia wiatru o jej powierzchnię to _______ falowanie
2010-03-02T19:54:47+01:00
1.pływy morskie
2.upweling
3.falowanie