12. Podstawa granistoslupa prostego jest trójkąt równo boczny o boku 6cm. Wysokosc tego graniastoslupa ma dlugosc 10 cm . oblicz łączna długosc krawedzi tego graniastosłupa> wiem jak to rozwiazac i tu jest rozwiazanie tylko nie wiem czy mam dobrze a chce miec 5 >;) 10cmX6cm=60cm czy ma dobrze a jak nie to prosze o poprawe z góry dziekuje

2

Odpowiedzi

2010-03-02T19:55:10+01:00
Masz źle poniważ jest 6 krawedzi które mają 6 cm i 3 krawedzie które mają 10cm czyli 6*6+3*10=36+30=66
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:55:58+01:00
Mnie się wydaje że masz źle ale żeby potem nie było na mnie bo jak chcesz obliczyć wszystkie krawędzie to poprostu musisz je wszystkie dodać czyli:
krawędzie podstaw jest 6 po 6cm czyli 6x6=36
krawędzi bocznych jest 3 po 10cm czyli 3x10=30
i razem 36+30=66cm

Tak mi się przynajmniej wydaje :)