Odpowiedzi

2009-10-20T11:55:33+02:00
(La )Cucaracha - rodzaj koktajlu alkoholowego. Składa się w równych ilościach z tequili, likieru kahlúa i rumu.
Po zmieszaniu w kieliszku do wódki zawartość jest podpalana (wymaga dłuższej chwili), a następnie pita przez słomkę. Zwykle przygotowuje się kilka drinków tego rodzaju na raz, podpala się je i pije jednocześnie w kilka osób.
5 4 5
2009-10-20T11:57:11+02:00
Dokładnie tak, to nazwa hiszpańskiej piosenki.

no to masz teraz chyba wszystkie możliwe odpowiedzi: piosenka, taniec, koktajl, karaluch(!) ;p
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T11:57:43+02:00
Zależy jak napisać. Po polsku pisze się jak słyszy: akukaracza, ale nazwa prawdziwa to La Cucaracha. la cucaracha po hiszpańsku to karaluch. (To na sto procent, bo uczę się hiszpańskiego ;>)
Jest to pewnego rodzaju taniec, piosenka latynoska.

"La Cucaracha"

La cucaracha, la cucaracha
(Karaluch, karaluch)
Ya no puede caminar
(Już nie może chodzić)
Porque no tiene, porque le falta
(Ponieważ nie ma, ponieważ mu brakuje)
Unas patitas pa(ra) andar.
(Nóżek do chodzenia.)

Ya murió la cucaracha
(Już umarł karaluch)
Ya la llevan a enterrar
(już go niosą by pogrzebać)
Entre cuatro zopilotes
(pomiędzy czterema sępami)
Y un ratón de sacristán.
(i myszą kościelną.)
4 3 4