Odpowiedzi

2009-10-20T13:14:46+02:00
Skoro przybliżenie jest z nadmiarem, to odpowiedzi A i B są błędne. pozostają C i D

obliczam błąd względny punktu C:
x₀ - wielkość dokładna

δ = |x - x₀| / x₀ = |13-12,5| / 12,5 = 0,04

obliczam błąd względny punktu C:

δ = |x - x₀| / x₀ = |13-12,48| / 12,48 = 0,041(6)

ODP: x = 12,5
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T13:27:26+02:00
To jest bardzo proste-jakoś ci się postaram to wytłumaczyć wyobraz sobie że książka kosztuje 86zł ty mówisz mamie że ona kosztuje około 90 zł-więc podałeś cene w przybliżeniu ,-ale z nadmiarem bo dołożyłes do tej ceny -i to przybliżenie u ciebie wynosi 4-gdybys podał mamie cenę 85 zł to byłoby z niedomiarem a ten niedomiar wynosiłby 1 -a teraz twoje zadanie skoro jest to przybliżenie z nadmiarem to musisz braż pod uwagę tylko 2 odpowiedzi C i D jeśli wybierzemy odp.C wg której x=12,5 obliczamy błąd bezwzględny,który =13-12,5=0,5 teraz błąd względny= błąd bezwzględny dzielone przez dokładną masę czyli 0,5:12,5=0,04 czyli odp.C jest jedyna i poprawna-pozdrawiam
13 4 13