Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:07:43+01:00
Dojrzalość psychiczna - wystepuje wtedy gdy mlody czlowiek postepuje odpowiedzialnie, jest rozwazny, podejmuje sam odpowiedzialne decyzje, sam ponosi konsekwencje za swoje wybory i decyzje
dojrzalość płciowa - kiedy organizm czlowieka osiąga zdolnosc do rozmnazania sie i jego organizm wytwarza komorki plciowe
dojrzalosc prawna - od 18 lat w Polsce
dojrzalosc spoleczna - kiedy czlowiek umie współpracować z innymi, podejmuje bezinteresowne dzialania na rzecz innych, jest otwarty na potrzeby innych,
1 5 1
2010-03-02T20:34:19+01:00
Dojrzałość płciowa-okres w życiu biologicznym, kiedy zdolny jest do rozrodu.
Dojrzałość psychiczna-stan umysłu, który przychodzi z czasem, kiedy człowiek staje się odpowiedzialny i może zacząć sam o siebie dbać i radzić sobie z własnymi problemami, podołać życiu bez pomocy innych, być za siebie odpowiedzialnym przede wszystkim.
Dojrzałość społeczna-jest wtedy, gdy człowiek może w pełni uczestniczyć w życiu społecznym, może się udzielać itp.
Dojrzałość prawna-człowiek może dokonywać we własnym imieniu czynności prawnych, głosować na wyborach, ale też w pełni podlega sądowi i karom prawnym
3 5 3