Do sześciu paczek włożono czekolady w taki sposób, że każda z nich zawiera inną liczbę czekolad, ale nie większą niż sześć. Andrzej, Basia i Darek otrzymali po dwie takie paczki i okazało się , że Andrzej ma osiem czekolad, Basia dziesięć, a darek trzy. Po ile czekolad było w każdej paczce Basi?

3

Odpowiedzi

2010-03-02T20:07:30+01:00
Darek ma:
2 i 1
Andrzej musi mieć:
5 i 3
W takim razie Basia ma:
8 i 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-02T20:09:03+01:00
Y≤6
y=1,2,3,4,5,6
4=1+3<<< jedyny sposób na otrzymanie 4
Zostaje 2,4,5,6
Potrzebujemy dwóch liczb, które dadzą sumy 8 i 9.
2+4=6nie
2+5=7nie
2+6=8tak
4+5=9tak
4+6=10nie
5+6=11nie
Andrzej 2+6
Basia 4+5
Darek 1+3
może pomogłem i licze na NAJ!!!!!!!!!!!!
2 3 2
2010-03-02T20:10:54+01:00
1 paczka | 2 paczka
Basia - 3 | 5
Andrzej - 6 | 4
Darek - 2 | 1