Odpowiedzi

2009-10-20T13:02:22+02:00
X- długość boku 1 kwadratu
y- długość boku 2 kwadratu

to jest uklad rownan
x=y+2
x²=y²+10

x=y+2
(y+2)²=y²+10

x=y+2
y²+4y+4=y²+10

x=y+2
4y=6

y=3/2
x=3/2+2

x=7/2
y=3/2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T13:53:35+02:00
A- długosc boku pierwszego kwadratu
b- dlugosc boku drugiego kwaratu (b=a+2)

tworzymy układ równań
b=a+2
b²=a²+10

b=a+2
(a+2)²=a²+10 (a+2)² ze wzoru skróconego mnożenia a²+2×a×2+2²

b=a+2
a²+4a+4=a²+10 (a² redukuje się)

b=a+2
4a=10-4

b=a+2
4a=6 (dzielimy obie strony przez 4)

b=a+2
a=6\4=3\2

a=3\2
b=3\2+2

a=3\2
b=7\2= 3całe i 1\2 czyli 3,5

Mam nadzieje ze dobrze.W razie pytan pisac prywatna wiadomosc.niestey załącznik z rysunkiem nie chciał sie dodać
1 5 1
2009-10-20T15:35:19+02:00
Jeden z kwadratów ma bok x czyli pole x² drugi ma bok x+2 czyli pole [x+2]²=x²+4x+4 i teraz masz równanie x²+10=x²+4x+4 czyli x²-x²-4x=4-10 i dalej -4x=-6 czyli x=1,5 więc jeden kwadrat ma bok równy 1,5cm a drugi 3,5cm-pozdrawiam
2 4 2