Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T13:06:51+02:00
1. 0,(4) = 4/9

2. 0,(21) = 21/99

3. 1,1(3)
x=1,13333 /*10
10x=11,3333 /-1,1333
10x-x=11,3333-1,1333
9x=10,2 /9
x=10⅕÷9=51/5*1/9
x=51/45

4. skan: http://img43.imageshack.us/img43/3675/97924464.jpg
1 5 1
2009-10-20T13:22:46+02:00
1. 0,(4) = 4/9 bo 4 podzielić na 9 to wyjdzie 0,44444444444
2. 0,(21) = 21/99 bo 21 podzielić na 99 to wyjdzie 0,212121212121
3 i 4 nie wiem jak zrobić
Pozdrawiam ;)
1 4 1
2009-10-20T13:40:17+02:00
Podam ci inny szybki sposób na zamiane ułamków okresowych na zwykłe np.0,34[5]= w liczniku napisz róznicę liczby utworzonej z wszystkich cyfr po przecinku łacznie z okresem i liczby utworzonej z wszystkich cyfr przed nawiasem-okresem u mnie to 345-34 i wychodzi ci 311 -to jest licznik a w mianowniku napisz tyle 9 ile jest cyfr w nawiasku u mnie jedna 9 i dopisz do niej tyle zer ile jest cyfr przed nawiasem u mnie 2 zera i masz gotowy ułamek 311/900 a teraz twoje zad. zad.1 0,[4]= 4-0/9=4/9 znak / to kreska ułamkowa zad.2 0,[21]=21-0/99=21/99 =7/33 zad.3 1,1 [3]= 113-11=102 i to jest licznik a mianownik 90 czyli w sumie 102/90=17/15 po skróceniu zad.4 0,2[32]= 232-2/990=230/990=23/99 -pozdrawiam
1 5 1