Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T21:46:02+01:00
Wzór funkcji liniowej,której wykres przecina oś OX w punkcie A=(3,0) oraz oś OY w punkcie B=(o,3), ma postać y= -x+3


A(x,y) B(x,y)
A(3,0) B(0,3)


podstawiamy za x wartość x z pnkt A do funkcji y= -x+3


czyli y= -3+3
y =0


podstawiamy za x wartość x z pnkt B do funkcji y=-x+3
y= -0+3
y=3



2010-03-03T00:45:39+01:00
Funkcji liniowej,której wykres przecina oś OX w punkcie A=(3,0) oraz oś OY w punkcie B=(o,3), ma postać
A y=x-3
B y= -x-3
C y= -x+3
D y= x-3

ogólny wzór: y=ax+b
jeśli oś oy w (0,3), to wiemy od razu, że b=3
y=ax+3

tylko w c) mamy b=3
Odp.C
można spr. drugi punkt dla pewności:
0=-3+3
ok