Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-02T20:13:42+01:00
Myśle że to będzie 68,3
2010-03-02T20:17:07+01:00
D=1,293 g/dm³ - gęstość powietrza
V=50cm³=0,05dm³
m=?
----------------------------------------------------
masę powietrza oblicza się tak samo jak każdej innej substancji mnożąc gęstość przez objętość
m=d*V=1,293g/dm³*0,05dm³=0,0647g=64,7mg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:19:10+01:00
Dane:
1m³ powietrza = 1,3 kg
V = 50cm³

Sposób I
Rozwiązanie:
1m³ -------------- 1,3 kg
50cm³ ----------- x

1m³ = 100cm³

x= (50cm³ * 1,3 kg):100cm³
x= (65cm³ * kg):100cm³
x= 0,65kg

Sposób II
1m³ = 100cm³
50cm³:100cm³=½
½ * 1,3kg = 0,65kg

Odp. W pojemniku o pojemności 50cm³ znajduje się powietrze, które waży 0,65kg (czyli 650g)