Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:14:43+01:00
Główną przyczyną zjazdu byłą śmierć św. Wojciecha.
4 2 4
  • Arss
  • Rozwiązujący
2010-03-02T20:24:09+01:00
Dzięki zabiegom Bolesława Chrobrego i za zgodą Cesarza Ottona III Gniezno podniesiono do rangi arcybiskupstwa. Podlegały mu trzy biskupstwa : Krakowie, Wrocławiu i Kołobrzegu. Uroczyste ogłoszenie fundacji arcybiskupstwa nastąpiło podczas pielgrzymki cesarza do grobu św. Wojciecha w roku 1000. To ważne wydarzenie nosi nazwę ZJAZDU GNIEŹDZIEŃSKIEGO . Przekazy źródłowe informują nas , że podczas uczty cesarz symbolicznie nałożył na głowe polskiego księcia cesarski diadem.Gest ten był wyrazem uznania dla Chrobrego i elementem programu politycznego , który znamy pod nazwą uniwersalizmu ottońskiego(program ten był besprśrednią przyczyną zjazdu gnieźnieńskiego).Bolesław zaś ofiarował cesarzowi relikwie św. Wojciecha.
5 2 5