Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:13:08+01:00
275km/h*2.5=110km

110km/h*1.5=165km

Odp. Pociąg w czasie półtorej godziny przejechał 165km
2010-03-02T20:13:53+01:00
Można to zrobić na proporcje, czyli:


275 km --- 2,5 h
x km --- 1,5 h

x = (1,5h × 275km) / 2,5h
x = 165 km

Odp. Pociąg przejachał przez 1,5h 165 km.
2010-03-02T20:15:21+01:00
Pociąg pokonał 275 km w 2,5 h, Ile kilometrów pokonał ten pociąg w ciągu 1,5h, jeżeli jechał z tą samą średnią prędkością ?

wyznaczam prędkość pociągu

S= V*t, gdzie S- droga, v- prędkość, t -czas
S= 275km
t= 2,5 h

V= S/t
V= 275km/2,5h= 110 km/h
Wyznaczam S1
S1=V*t1, gdzie t1= 1,5h
S1= 110km/h*1,5h= 165 km
Odp. Pociąg pokonał 165 km.