Krótkie zadanie z działu równań i nierówności (jeśli jest to możliwe, to proszę żeby rozwiązać chociaż jeden przykład, choć zależy mi na całości):


a) (2x + 3)/5 =[( 2-x)/3 ]-x

b) (x + 1)/2 - (x -1)/3 = 0,25

c) (4x+7)/2 - (5x - 1)/6 = x + 5

2

Odpowiedzi

2010-03-02T20:22:31+01:00
A)(2x + 3)/5 =[( 2-x)/3 ]-x /*15
6x+9=(10-5x)-15x
6x+5x+15x=-9+10
26x=1/ :26
x=1/26



Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:28:09+01:00
A)(2x+3)/5=[(2-x)/3]-x /*15
6x+9=10-5x-15x /+15x
21x+9=10-5x /+5x
26x+9=10 /-9
26x=1 /:26
x= 1/26
b)(x + 1)/2 - (x -1)/3 = 0,25
3x+3-2x-2=1.5
x-1=1.5 /+1
x=2.5
c)(4x+7)/2 - (5x - 1)/6 = x + 5
12x+21-5x-1=6x+30
7x+20=6x+30 /-6x
x+20=30 /-20
x=10