Błagam szybko mam na jtr!!!!!!!!!
napiszcie mi tak jak najkrócej albo tak zebym mogła sie nauczyc na pamięć tylko tak szczegułowo napiszcie mi w kilku zdaniach przyczyny i skutki powstania listopadowag i styczniowego tak zabym na teście miała dobrze błagam jak najszybciej i szczegółowo i jakiej broni uzywali czylirodziny zabijali?
niewiem czy coś takiego błagam!!!szybko!!!!!!prosze!!!! nawet z neta ale krótko i szczegółowo szybko!!pliss!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-02T20:20:06+01:00
Przyczyny:
1.wieści o wydazreniach w europie ( awycieskie powstania w belgii i grecji oraz rewolucja francuska)
2.łamanie przez cara postanowień kosntytucji
3. brutalne postepownie księcia konstantego
4 plany udziału wojska polsiego w interwencji w zachodniej europie

Skutki:
obojetnośc innych krajów europy, brak decyzji sejmu wobec ludnośc chłopskiej, rosyjaksa przewaga militarna , nieudolnie dowódcy

broni niestety nie wiem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:20:45+01:00
Skutki listopad.
- uczestników zsyłano na Syberię
- konfiskowano im mienie

Skutki stycz.
- uczestników zsyłano na SYBIR
- zabierano im mienie
- skazywano na śmierć


To takie ogólne, ich jest mnóstwo
Miałam to na sprawdzianie..

Przycz. List.
- nie przestrzegano swobód politycznych gwarantowanych polakom
- tajna policja aresztowała krytyków cara
- wprowadzono cenzurę
- obrady sejmu były skrępowane

Przyczyny. Stycz.
- brutalna polityka rządu carskiego
- zarządzenie tzw. branki, czyli nadzwyczajnego poboru do wojska
- władze carskie dokonywały aresztowań