Odpowiedzi

2010-03-02T20:18:17+01:00
60cm : 12cm = 5 cm

tak mi sie wydaje ;)
2010-03-02T20:18:29+01:00
P = 60
P = 0,5ef
e,f - przekątne rombu
e = 12
Podstawiamy do wzoru na pole
60 = 0,5 * 12 * f
60 = 6f
f = 10
Druga przekątna ma 10 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:18:36+01:00
Romb ma pole równe 60cm², jedna z jego przekątnych ma długość 12 cm.
Jaką długość ma druga przekątna ?

P= 1/2*(p*q), gdzie p i q- przekątne
P= 60cm²
p= 12 cm

60cm²= 1/2*12cm*q
60cm²= 6cm*q/:6cm
10cm= q
Odp. Druga przekątna ma długość 10 cm.