Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T13:52:52+02:00
Korzystasz z talesa i proporcji narysuj sobie pionową kreske i na nie zaznacz punkt to bedzie wysokość człowieka=180cm nad nią zaznacz wyżej punkt i to bedzie to drzewo i ten odcineczek oznacz x od dołu tej kreski poprowadz poziomo kreskę w prawo i na niej zaznacz odcinek jedn i opisz go 220 cm -to cię człowieka i drugi za nim i cał y oznacz 240cm -cię drzewa i teraz napisz proporcje 180/220 =180+x/240 znak / to kreska ułamkowa i masz 180 razy 240=220 razy [180+x ] czyli 2160=1980+11x czyli x= około 16,36 czyli drzewo ma około 180cm+16,36 = 196,36 cm-pozdrawiam
2009-10-20T14:11:07+02:00
1,8m------2,2m
24---------x

x=(24*2,2):1,8
x=52,8:1,6
x=33

sposób prosty i mam nadzieję, że dobry