1.Węgiel brunatny wydobywany w Polsce powstał głównie z ?

2. Przyczyną niekorzystnego dla rolnictwa zjawiska utraty związków azotu z gleby może być przeprowadzany przez bakterie proces
a) denitryfikacji
b) fermentacji
c) nitryfikacji

3. Nieożywiona część środowiska to:
a) biocenoza
b) biotop
c) biom

4. Na efekt cieplarniany wpływa emisja
a) tlenek węgla 4
b) tlenki azotu
c) metanu

5. Organizmy charakteryzujące się szerokim zakresem tolerancji to:
a) stenobionty
b) Oligobionty
c) erybionty

6. Kasztanowce w Polsce zostały zaatakowane przez ?

7. Zasolenie morza bałtyckiego wynosi
a) 1%
b) 2,5%
c) 7,8%
d) 22%

8. Gołoborza występują
a) W Sudetach
b) Górach Świętokrzyskich
c) Inne odpowiedzi przykłady

9. Plankton to zespół organizmów związanych z:
a) dnem jeziora
b) tonią wody
c) roślinnością
d) brzegiem jeziora

10. Wprowadzenie na dany teren gatunku, który tu dotąd nie wystąpił to:
a) rewitalizacja
b) klimaks
c) fotosynteza
d) introdukcja

11. Relikty to ?

12. Ekosystemy oligotroficzne charakteryzują się ?

Rozwiązałem prywatnie ten krótki test choć pragnę by sprawdziła to jeszcze jedna osoba. Dziękuje za pomoc.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2011-08-26T10:59:28+02:00

1.Węgiel brunatny wydobywany w Polsce powstał głównie z olbrzymich paproci które wystepowały  kiedyś na obszarze naszego kraju.

2. Przyczyną niekorzystnego dla rolnictwa zjawiska utraty związków azotu z gleby może być przeprowadzany przez bakterie proces
a) denitryfikacji
b) fermentacji
c) nitryfikacji

3. Nieożywiona część środowiska to:
a) biocenoza
b) biotop
c) biom

4. Na efekt cieplarniany wpływa emisja
a) tlenek węgla 4
b) tlenki azotu
c) metanu

5. Organizmy charakteryzujące się szerokim zakresem tolerancji to:
a) stenobionty
b) Oligobionty
c) eurybionty

6. Kasztanowce w Polsce zostały zaatakowane przez owada.Jego nazwa to:

Szrotówek kasztanowcowiaczek

7. Zasolenie morza bałtyckiego wynosi
a) 1%
b) 2,5%
c) 7,8%
d) 22%

8. Gołoborza występują
a) W Sudetach
b) Górach Świętokrzyskich
c) Inne odpowiedzi przykłady

9. Plankton to zespół organizmów związanych z:
a) dnem jeziora
b) tonią wody
c) roślinnością
d) brzegiem jeziora

10. Wprowadzenie na dany teren gatunku, który tu dotąd nie wystąpił to:
a) rewitalizacja
b) klimaks
c) fotosynteza
d) introdukcja

11. Relikty to rośliny lub zwierzęta które w przeszłości obejmowało zasięg o wiele wiekszy niż w dniu dzisiejszym,zanik populacji na danym terenie spowodowany jest  np.ociepleniem klimatu i działalnością człowieka


12. Ekosystemy oligotroficzne charakteryzują się bardzo ubogim,jałowym życiem organicznym.

 

 

liczę na naj ;D

 

2 3 2
2011-08-26T11:09:32+02:00

1. Powstał z obumarłych roślin (w dużej mierze paproci) opadających na dno.

2. a)

3. b)

4. a)

5. c)

6.szkodniki (szrotówek)

7. c)

8. b)

9. b)

10. d)

11. relikt- ograniczona w występowaniu populacja zwierząt i roślin, pozostała po dawnym, większym zasięgu.

12. niska zawartosc substancji odżywczych, dobre natlenienie, mała ilość osadów, dużo mineralizacji.

13.