Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:36:06+01:00
Obwód trapezu równoramiennego jest równy 42cm. jedna podstawa ma długość 5cm a druga jest od niej o 12cm dłuższa. Oblicz pole tego trapezu.

Ob= 42 cm
a= 5cm
b= a+12 cm= 17cm

Ob= a+b+2c
42cm= 5cm+17cm+2c
42cm= 22cm+2c
20cm=2c/:2
10cm= c
Aby wyznaczyć wysokość dzielimy trapez na prostokąt i dwa trójkąty prostokątne, gdzie prostokąt jest o bokach hi a , a trójkąty
(b-a)/2, c i h

Ponieważ są dwa trójkąty wyznaczam długość podstawy jednego z nich, oznaczam jako g
g= (b-a)/2= (17cm-5cm)/2= 12 cm/2 = 6cm

Otrzymuję trójkąt o bokach 6cm, 10cm , h z tw. Pitagorasa wyznaczam h
c²=g²+h²
h²= c²-g²
h²= (10cm)²-(6cm)²
h²= 100cm²- 36 cm²= 64cm²
h= 8cm
Wtedy pole trapezu wynosi
P= 1/2*(a+b)*h
P= 1/2 (5cm+17cm)*8cm
P= 1/2*22cm*8cm= 11cm*8cm= 88cm²
2 3 2
2010-03-02T20:45:11+01:00
Ob (obwód) = 42 cm
a=podstawa
b=podstawa
c= ramię
d=ramię
Ob= a+b+c+d
trapez równoramienny ma dwa ramienia równej długości
c=d
a=5cm
b=5 cm + 12cm=17cm
Ob=a+b+c+d
42cm=5cm+17cm+c+d I -5
37cm=17cm+c+d I - 17
30cm= c+d II 2 (tzn. dzielenie)
c = d= 15cm

a=5
b=17
c=15
d=15

Pole trapeza= 1 (a+b) * h
-
2

I tu coś jest nie tak,bo nie ma wysokości.
Na pewno dobrze przepisałeś treść zadania??