Dwóch braci chciało kupić dom. Pierwszy mógł zapłacić 2/7 potrzebnej kwoty, a drugi 3/7 tej kwoty. Ile kosztował dom, skoro obaj mieli łącznie 250 000 zł? / - kreska ułamkowa
Proszę o napisanie każdego kroku najlepiej według schematu z podręcznika do gimnazjum ze strony 190 "Matematyka 2001".

2

Odpowiedzi

2010-03-02T20:35:01+01:00

x= koszt domu
²/₇x+³/₇x=250 000zł
⁵/₇x=250 000zł
x=250 000:⁵/₇
x=350 000zł

dom kosztował 350 000zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:36:06+01:00
X-cena domu
2/7x+3/7x=250000zł
5/7x=250000zł /:5/7
x=350000zł
proste;D