Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:42:18+01:00
Dane
a=3cm
b=11,6cm
h= 25% z 11,6cm= 11,6cm*0,25=2,9cm
Szukane:
P=?

P=1/2(a+b)*h
P=1/2(3cm+11,6cm)*2,9cm
P=1/2*14,6cm*2,9cm
P=21,17cm2

a i b to podstawy
h to wysokość
2010-03-02T20:42:54+01:00
0,25*11,6 cm = 2,9 cm - wysokość
P = 1/2 (a+b)h = 1/2 (3+11,6)*2,9 = 1/2*14,6*2,9 = 21,17 cm²

Odp. Pole trapezu wynosi 21,17 cm².

:)
2010-03-02T20:43:51+01:00
A = 11, 6 c, b = 3 cm h = 2, 9 cm

h = 11, 6 razy 0,25= 2,9
pole = a+b/2 razy h

pole rowna sie 21 , 17 cm