Na podstawie podanych informacji zidentyfikuj sole. Podaj ich
wzory i nazwy.

a) Sól kwasu fosforowego(V) i metalu leżącego w 4. okresie grupy berylowców. Jest składnikiem kości.
wzór-................... nazwa- ....................

b) Tę sól wykorzystuje się jako nawóz sztuczny. Składaa się z azotu, wodoru i tlenu.
wzór- .................. nazwa-......................

c) Sól wapniowa kwasu, którego tlenkiem kwasowym jest tlenek siarki(VI). Jest ona głównym składnikiem skał gipsowych.
wzór-................. nazwa-.......................

d) Sól sodowa kwasu beztlenowego, którego resztę kwasową stanowi pierwiastek grupy 17. układu okresowego. Służy ona m.in. do konserwowania potraw.
wzór-.................. nazwa-.................

z góry dziękuje za odpowiedzi daje naj ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:49:30+01:00
A) Sól kwasu fosforowego(V) i metalu leżącego w 4. okresie grupy berylowców. Jest składnikiem kości.
wzór- Ca₃(PO₄)₂ nazwa- fosforan(V) wapnia

b) Tę sól wykorzystuje się jako nawóz sztuczny. Składaa się z azotu, wodoru i tlenu.
wzór- NH₄NO₃ nazwa- azotan(V) amonu

c) Sól wapniowa kwasu, którego tlenkiem kwasowym jest tlenek siarki(VI). Jest ona głównym składnikiem skał gipsowych.
wzór- CaSO₄ nazwa- siarczan(VI) wapnia

d) Sól sodowa kwasu beztlenowego, którego resztę kwasową stanowi pierwiastek grupy 17. układu okresowego. Służy ona m.in. do konserwowania potraw.
wzór- NaCl nazwa- chlorek sodu
65 4 65
2010-03-03T01:34:31+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) Sól kwasu fosforowego(V) i metalu leżącego w 4. okresie grupy berylowców. Jest składnikiem kości.
Ca₃(PO₄)₂-------fosforan(V) wapnia

b) Tę sól wykorzystuje się jako nawóz sztuczny. Składaa się z azotu, wodoru i tlenu.
NH₄NO₃---------azotan(V) amonu

c) Sól wapniowa kwasu, którego tlenkiem kwasowym jest tlenek siarki(VI). Jest ona głównym składnikiem skał gipsowych.
CaSO₄-----------siarczan(VI) wapnia

d) Sól sodowa kwasu beztlenowego, którego resztę kwasową stanowi pierwiastek grupy 17. układu okresowego. Służy ona m.in. do konserwowania potraw.
NaCl-------------chlorek sodu
112 4 112