Trzech piratów rozdziela skarb,który z nich otrzyma największą, a który najmniejsza częśc skarbu?
Cytuje "Ja wezme trzy ósme(tutaj jest ułamek 3\8)skarbu,ty 30%, aresztę oddamy Duzemu Leonowi"

Proszę o szybkom odpowiedz bo mam to na jutro.
Dzięki z góry.

2

Odpowiedzi

2010-03-02T20:48:53+01:00
Trzech piratów rozdziela skarb,który z nich otrzyma największą, a który najmniejsza częśc skarbu?
Cytuje "Ja wezme trzy ósme(tutaj jest ułamek 3\8)skarbu,ty 30%, aresztę oddamy Duzemu Leonowi
x- całość skarbu

czyli
Ja- 3/8x= 15/40
ty-0,3x= 12/40x
Duży Leon - (x-3/8x-0,3x)= 5/8x-0,3x= 25/40x- 12/40x= 13/40x
Odp. Największą część skarbu otrzyma (ja), a najmniejszą (ty).
19 4 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:51:03+01:00
I = 3/8x
II = 30% x
III = reszta


30 % = 3/10x
3/8x = 30/80x
3/10x = 24/80x
80/80x - (30/80x + 24/80x) = 80/80x - 54/80x = 26/80x

I = 30/80x
II = 24/80x
III = 26/80x

Największą część otrzyma pirat, który weźmie 3/8 skarbu, a najmniejszą ten, któty weźmie 30%.



Mam nadzieję, że pomogłam:)
6 3 6