Zad1.Basia jest o 5 lat starsza od Agnieszki. Rok temu była dwa razy starsza od Agnieszki. Ile lat ma Agnieszka?

zad2. Trzech zbójców:Olek i dwóch Marcinów podzieliło się łupem. Marcinowie wzięli po tyle samo skrzyń złota, Olek (herszt) - o pięć skrzyń więcej niż każdy z Marcinów, ale Marcinowie razem wzięli o cztery skrzynie więcej niż Olek. Ile było skrzyń żłota?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T14:35:33+02:00
2x- ilosc skrzyn wzietych przez marcieniakow
x+5-ilosc skrzyn wzietych przez olka

2x-(x+5)=4
2x-x-5=4
x-5=4
x=4+5
x=9

2x9=18-skrzynie marciniakow
9+5=14 = skrzynie olka
18+14=32
2009-10-20T14:49:19+02:00
Zad 2.
2x- skrzynie marcinów
x+5-skrzynie olka
2x-(x+5)=4
2x-x-5=4
x-5=4
x=4+5
x=9
2x9=18-skrzynki marcinów
9+5=14 = skrzynki olka
18+14=32

Zad 1.
1. 2x+x = 2x +5
3x = 2x +5
x = 5
Agnieszka ma lat 5