Odpowiedzi

2010-03-02T20:54:04+01:00
Nie istnieje. Zamiast stopni bd pisal o
180o - 130o=50o
360o:50o=7,2 - to nie jest pełna liczba, więc wielokąt taki nie istnieje.
14 4 14
2010-03-02T20:55:25+01:00
Nie istnieje
n - liczba boków wielokąta
180 -130=50 (stopni)
360 : n =50
więc n= 360 :50 =7,2 liczba boków nie może wynosić 7,2
dlatego nie istnieje
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T21:05:17+01:00
Figury foremne:
trójkąt - 3 × 60 stopni = 180 stopni
czworokąt - 4 x 90 stopni = 360 stopni
pięciokąt - 5 x 108 stopni = 540 stopni
sześciokąt - 6 x 120 stopni = 720 stopni
siedmiokąt - 7 x 128,6 stopni(około) = 900 stopni
ośmiokąt - 8 x 135 stopni = 1080 stopni
i kolejne figury będą miały coraz większe kąty wewnętrzne, a więc nie ma takiego wielokąta, najbliżej 130 stopni jest siedmiokąt foremny (128,6 stopni)

Odp. Nie ma takiego wielokąta foremnego o miarze kątów wewnętrznych 130 stopni.
12 3 12