Odpowiedzi

2010-03-02T20:53:46+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T20:53:47+01:00
Figura ABCD ma boki 30 i 45 czyli w stosunku 2 do 3

figura A'B'C'D' ma obwód 18 a boki też są w stosunku 2 do 3

czyli

18 = ( 2x + 3x ) * 2 <-- to jest obwód tego 2 równoległoboku

inaczej

2x + 2x +3x +3x = 18

więc

18 = 10x <--- to dzielimy na 10 żeby wiedzieć jaki jest "x"
1,8 = x

a teraz tylko wyliczyć... dwa boki mają po 2x a dwa inne mają po 3x

więc wystarczy pomnożyć

skoro x = 1.8
to 2x = 3.6
a 3x = 5.4

i już znasz boki :)

pozdro ;**
1 5 1
2010-03-02T21:10:54+01:00
ABCD

o= 2(30+45)=150cm


wzór:

k=18/150

A'B'C'D'
a=18/150*30
a=18/5
a=3⅗=3.6

b=18/150*45
b=18/30*9
b=18/10*3
b=54/10
b=5⅖=5.4


Odp. Jeden bok ma długość 3.6 cm, a drugi 5.4cm


:)


1 5 1