Odpowiedzi

2010-03-02T21:12:20+01:00
18cm:3cm=6cm
6cm-5cm=1cm
5cm*2=10cm
1cm*2=2cm
spr. (10cm+2cm)*3cm/2=36cm/2=18cm
1podstawa 10 cm a druga 2cm
  • Użytkownik Zadane
2010-03-02T21:12:39+01:00
18cm : 3cm = 6cm
6cm - 5cm = 1cm
5cm * 2 = 10cm - podstawa pierwsza
1cm*2=2cm - podstawa druga
odp. podstawa pierwsza 10 cm, a druga 2cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T21:40:43+01:00
W trapezie o polu 18cm kwadrtowych wysokość jest równa 3cm, a jedna z podstaw jest o 5cm krótsza od drugiej.Oblicz długości podstaw tego trapezu

P=18cm2
h=3
a=x+5
b=x

P=1/2*(a+b)*h
1/2*(x+5+x)*3=18
(2x+5)*3 = 36
2x+5=36:3
2x+5=12
2x=12-5=7
x=3,5 - b

3,5+5=8,5 - a