1.Oblicz pole rombu o obwodzie 60 cm i przekątnej 10 cm.
proszę o obliczenie.W podr. odp. jest taka : 100√2cm² czyli ok.141,4 cm²
2.Boki trapezu równoramiennego mają długości 24 cm, 15 cm, 15 cm i 6 cm.Oblicz pole tego trapezu.
proszę o obliczenie.W podr. odp. jest taka : 25cm²

P.S.Bardzo proszę o pomoc mam to na jutro :/
Daje na najlepsze :) jak zawsze :)
Matematyka M+ (matematyka 2) temat:Zastosowanie twierdzenia Pitagorasa (strona 147 zad. 12 i 13) :)
z góry dziękuje :) :) :) i pozdrawiam..... :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T21:16:10+01:00
1. 60 cm : 4 = 15 cm (jeden bok)
15 cm * 10 cm = 150 cm2
2. to tak jak piszesz na pw :
sorka rozwaliło się rozwiązanie dam w załączniku :)
1 5 1
2010-03-02T21:22:59+01:00
1.
W robie przekątne przecinają cię w połowie i pod kątem prostym
Przekątne więc dzielą nam romb na 4 takie same trójkąty prostokątne
Wiec:
przeciwprostokątna tego trójkąta wynosi 15cm (bedzie to widoczne gdy to sobie narysujesz)
bo
60/4=15

jedna przyprostokątna wynosi 5cm

wiec:

15²=a²+5²
225=a²+25
225-25=a²
200=a²
√200=a
10√2=a(to połowa przekątnej wiec

10√2*2=20√2

P=d1*d2 / 2 (/-kreska ułamkowa)

P=10*20√2 /2=100√2

2.
podstawa-24
podstawa druga-6

24-6=18
18/2=9- pprzyprostokątna potrzebna do obliczenia wysokości

15- bok trapezu a zarazem przeciw prostokątna
wiec

15²=h²+9²
225=h²+81
225-81=h²
144=h²
√144=h
12=h

P=(a+b)*h / 2 (/-kreska ułamkowa)

P=(24+6)*12 /2=360/2=180

wyszła mi inna odpowiec ale sprawdzałam moje oblicznia dwa razy i nie wiem gdzie moze byc bład

uwaga do odpowiedzi powyżej:
czemu razy 15 jesli to jest ramie?
PROSZE O ODP BO NIE WIEM