Odpowiedzi

2010-03-02T21:35:30+01:00
Dane:
P=3300kW=3300000W
W=198MJ=198000000J

Szukane:
t=?

Wzór:
P=W÷t /*t
P*t=W /÷P
t=W÷P

t=198000000J÷3300000W=60s

Odpowiedź: Elektrobus wykona tę pracę w ciągu 1 minuty.



Nie jestem pewna czy to jest dobrze. Ale raczej tak. :)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-02T21:39:56+01:00
Dane:
P(moc)-3300 kW
W(praca)- 198 MJ
(zamieniamy megadżule na kilodżule, żeby jednostki się zgadzały)
przedrostek mega oznacza daną wartość × 10⁶
przedrostek kilo oznacza daną wartość × 10³
(żeby zamienić megadżule na kilodżule najprościej jest dopisać do 198 trzy zera) czyli:
W(praca)- 198 MJ= 198 000kJ
Do obliczenia korzystamy ze wzoru na moc, który należy przekształcić :
P= W : t(czas) / ×t
P × t= W / : P
t= W : P
t= 198 000 kJ : 3300kW= 60s= 1 min

Ps.
1 J = 1 kg × m² / s²
1 W= 1 kg × m² / s³
Jak podstawisz te jednostki( odpowiednio za waty i dżule) do wzoru,wszystko elegancko się skróci, wynik wyjdzie w sekundach. Można było też zamienić kW i MJ na waty i dżule,ale to bez sensu,bo wynik i tak wychodzi taki sam,tylko jest więcej zer przy liczbach :) W każdym bądź razie, elektrobus o mocy 3300 kW wykona pracę 198 MJ w czasie jednej minuty ( 60s)