WITAM WSZYSTKI BARDZO PILNE PROSZĘ O POMOC
ZAD1
OBLICZ OBIETOŚĆ WODORU(WARUNKI NORMALNE)KTÓRY POWSTANIE W REAKCJI 25g WAPNIA Z ODPOWIEDNIĄ ILOŚCIA KWASU AZOTOWEGO(V)HNO3. DRUGIM PRODUKTEM REAKCJI JEST AZOTAN(V) WAPNIA Ca(NO3)2

ZAD2
TLENEK CHROMU (III)STAPIANY Z WĘGLEM POTASU W OBECNOŚCI TLENU PRZEKSZTAŁCA SIĘ W CHROMIAN (IV)POTASU.REAKCJA TA ZACHODZI WEDŁUG SCHEMATU
Cr2O3+K2CO3+O2------ K2CrO4+CO2
a) OKREŚL STOPIEŃ UTLENIANIA, WIEDZĄĆ ŻE STOPIEŃ UTLENIANIA WĘGLA WYNOSI +IV
b)NAPISZ POŁÓWKOWE RÓWNANIA PROCESU UTLENIANIA I PROCESU REDUKCJI
C) WSKARZ UTLRNIACZ I REDUKTOR

2

Odpowiedzi

2010-03-02T21:27:43+01:00
ZAD1
OBLICZ OBIETOŚĆ WODORU(WARUNKI NORMALNE)KTÓRY POWSTANIE W REAKCJI 25g WAPNIA Z ODPOWIEDNIĄ ILOŚCIA KWASU AZOTOWEGO(V)HNO3. DRUGIM PRODUKTEM REAKCJI JEST AZOTAN(V) WAPNIA Ca(NO3)2

Ca + 2HNO3 = Ca(NO3)2 + H2
1mol 1mol
40g - 22,4 dm3
25g - x


x=(25* 22,4 dm3)/40
x=14 dm3


ZAD2
TLENEK CHROMU (III)STAPIANY Z WĘGLEM POTASU W OBECNOŚCI TLENU PRZEKSZTAŁCA SIĘ W CHROMIAN (IV)POTASU.REAKCJA TA ZACHODZI WEDŁUG SCHEMATU
2Cr2O3+4K2CO3+3O2------ 4K2CrO4+4CO2

a) OKREŚL STOPIEŃ UTLENIANIA, WIEDZĄĆ ŻE STOPIEŃ UTLENIANIA WĘGLA WYNOSI +IV
Cr +III Cr2O3 O st.utl=0 dlaO2------ Cr +VI w K2CrO4 ,O -II w CO2
b)NAPISZ POŁÓWKOWE RÓWNANIA PROCESU UTLENIANIA I PROCESU REDUKCJI
Cr +III -3e --> Cr +VI utlenianie 3 / 2 reduktor
O2 + 2e --> 20 redukcja 2 / 3 utleniacz

C) WSKARZ UTLRNIACZ I REDUKTOR
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T23:39:57+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
ZAD1
mCa=40u
Ca + 2HNO3---->Ca(NO3)2 + H2
40g wapnia--------22,4 dm3 wodoru
25g wapnia---------xdm3 wodoru
x=25*22,4/40
x=14dm3 wodoru

ZAD2
2Cr2O3 + 4K2CO3 +3O2------ 4K2CrO4 + 4CO2
a)
Cr(+III) w Cr₂O₃----------Cr(+VI) w K₂CrO₄
O(0) w O₂---------------O(-II) w CO₂

b)
4 Cr(+III) -12e -->4 Cr(+VI)--------utlenianie
3 O₂(0) + 12e --> 6 O(-II)---------redukcja

c)
Cr(+III)------reduktor
O₂(0)-------utleniacz