Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T21:12:02+01:00
- Współczesne gatunki krajowe nie odgrywają większej roli w przyrodzie i ekosystemach, choć w niektórych lasach stanowią podstawowy składnik podszytu. Ze względu na rzadkość występowania wiele gatunków objętych jest ochroną prawną.
- Nieliczne gatunki stosowane w leczeniu ludzi: widłak goździsty, skrzyp polny, nerecznica samcza.
- Na większą skalę paprocie hodowane są jedynie w celach dekoracyjnych, np. orliczka kreteńska.
1 5 1
2010-03-02T21:15:42+01:00
-przyczyniły się do powstania ogromnych złóż węgla kamiennego
-stanowią składnik biocenoz leśnych
-w niektórych lasach stanowią podstawowy składnik podszytu
-niektóre gatunki są stosowane w medycynie
-na większą skalę są hodowane w celach dekoracyjnych