Odpowiedzi

  • olma
  • Początkujący
2010-03-02T21:10:42+01:00
Liczysz 25% z 24 czyli 1/4 z 24 czyli 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T21:11:00+01:00
Podstawa trójkąta jest równa 24cm. Wysokość opuszczona na podstawę stanowi 25% długości tej podstawy. Ile wynosi pole trójkąta?

a= 24 cm
h= 1/4*a= 1/4 *24cm= 6cm

P= 1/2*a*h= 1/2 *24cm*6cm= 72cm²
1 5 1
2010-03-02T21:12:42+01:00
Dane:
a=24cm
h=25% * 24cm=6cm
P=?

P=½a * h
P= ½ *24 * 6
P=72cm²
odp. Pole wynosi 72cm².
2 5 2