Odpowiedzi

2010-03-02T21:15:20+01:00
X-miedź
y-siarka

x+y=80
x/y=1/4

x+y=80 x+4x=80
y=4x 5x=80 /:5
x=16
x=16
y=4x y=4*16
y=64

x=16
y=64

odp.16g miedzi i 64g siarki
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T01:16:36+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Cu : S = 1 : 4
80g Cu2S--------5(1+4)
xg Cu-----------1
x=80/5
x=16g Cu

80g Cu2S--------5(1+4)
xg S-----------4
x=80*4/5
x=64g S

Do reakcji użyto 16g Cu i 64g S