Zad . 1
W trójkącie prostokątnym jeden z katów ostrych ma miarę 2 razy mniejsza niż suma dwóch pozostałych katów. oblicz miary kątów tego trójkąta.
zad. 2
Dorota jest cztery lata starsza od macka. Za dwa lata będzie od niego trzy razy starsza .
a) Ile lat ma maciek? Ile lat ma Dorota?
b) Za ile lat Dorota będzie miała dwa razy starsza odm macka

2

Odpowiedzi

2010-03-02T21:21:50+01:00
Zad2.
a)dORORA MA 16 LAT A MACIEK 4
b)Za 6
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-02T21:22:43+01:00
1 )
Suma miar katów w trójkącie = 180⁰

Skoro mamy kąt prosty to na pewno ma miarę 90°

W trójkącie prostokątnym katy mogą mieć miarę 90, 45, 45 lub 90, 60, 30

180-90 = 90
2*(60) = 30+90
120 = 120 Więc kąty w tym trójkącie mają miary 30,60,90 stopni :)


2/ a ) x - wiek doroty
y - wiek macka


x=4y
x+2 = 3(y+2)

x=4y
x+2 = 3y + 6

x=4y
x-3y= 4

4y - 3y = 4
y=4
x=4 * 4 = 16

Odp : Dorota ma 16 lat , a maciek 4

2/b )
Dorota bedzie od niego starsza 2razy za 8 lat
Bedą wtedy mieli 12 i 24 lata
Liczę na naaj ! ^^
1 5 1