Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T21:32:22+01:00
Jeśli kąt A = 108 st, to dwusieczna podzieliła go na dwa kąty o mierze
108:2=54 st
Trójkąt ABD jest równoramienny (AB=AD) i ma między ramionami kąt 54 st.
Wobec tego przy podstawie musi mieć równe kąty.
180 - 54 = 126 --------> wszystkie kąty w trójkącię dają w sumie 180 st
126:2 = 63 ----------> miara kąta przy podstawie BD
Zatem kąt B ma miarę 63 st.

Korzystamy ponownie z sumy kątów w trójkącie:
kąt A + kąt B + kąt C = 180
108 + 63 + kąt C = 180
171 + kąt C = 180
kąt C = 180 - 171
kąt C = 9
Kąt C ma miarę 9 st.
13 4 13
2010-03-02T21:33:30+01:00
∢|DAB|=108°÷2=54°
180°-54°=126°
126°÷2=63°
∢B=63°
∢C=180°-108°-63°=9°
;)
6 3 6