Odpowiedzi

2010-03-02T21:25:45+01:00
Masa molowa CaCO₃ = 100 g/mol

100 kg - 100 %
x - 80 %
x = 80 kg

100 kg - 40 kg Ca
80 kg - x
x = 32 kg Ca = 32000 g Ca
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T23:03:31+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCaCO₃=40u+12u+3*16u=100u

100kg wapienia------100%
xkg węglanu----------80%
x=100*80/100
x=80kg węglanu

100kg węglanu-------40kg wapnia
80 kg węglanu------xkg wapnia
x=80*40/100
x=32kg wapnia
x=32000g wapnia
1 5 1