Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T15:00:05+02:00
Właściwości:
-gaz
-bezwonny
-radioaktywny
-w temperaturze pokojowej jest bezbarwny, ale schłodzony do punktu zamarzania (−71 °C), nabiera barwy żółtej, a poniżej −180 °C staje się pomarańczowo-czerwony
-emituje poświatę

Zastosowanie:
-medycyna (leczenie nowotworów, chorób stawów i obwodowego układu nerwowego)
-wykrywanie radonu odgrywa dużą rolę w geologii przy poszukiwaniu rud uranu
85 4 85
2009-10-20T15:13:55+02:00
Właściwości
- jest bezwonnym, bezbarwnym radioaktywnym gazem szlachetnym
- Gęstość radonu wynosi 9,73 kg/m3
-ma wysoką radioaktywność
-jest najcięższym pierwiastkiem gazowym
- jest pobawiony smaku

zastosowanie
- w medycynie do leczenia chorób stawów do leczenia chorób związanych z przemianą materii
-w medycynie do leczenia nowotworów
- w geologi odgrywa duża role w poszukiwaniu rud uranu
-w medycynie do leczenia obwodowego układu nerwowego
60 4 60