Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-20T14:53:02+02:00
Kwadrat
a= 8cm
P= a*a
P= 8*8=64 cm²

Trójkąt
a= 10
P= ½*a*a
P= ½*10*10
P= 50 cm²

Większe pole ma kwadrat o boku 8 cm.
2009-10-20T14:55:28+02:00
P kw. =a×a=8×8=64cm²
P tr.rów. =(a²√3)÷4=(100√3)÷4≈43,3cm² (nie może szostać użyty wzór ½×a×h ponieważ w treści zadania nie ma podanego h, a (a²√3)÷4 to wzór na pole trójkąta RÓWNOBOCZNEGO) ;)))
Odp: Pole kwadratu jest większe:)))
1 5 1
2009-10-20T14:56:18+02:00
P kwadratu=a*a=8*8=64cm2
P trojkata=0.5*a*h=0.5*10*5=25cm2
Wieksze pole ma kwadrat