Odpowiedzi

2010-03-02T21:56:32+01:00
100%/21= 4,8% (w przybliżeniu)

A. możemy wyrzucić 5 i 5 oraz 5 i 6.

Jako, że mamy dwie możliwości to mnożymy:

4,8%*2=9,6%

B. możemy wyrzucić 3 i 3, 3 i 6, 6 i 6.

Jako, że mam potrójne szanse to mnożymy:

4,8%*3= 14,4%

C. możemy wyrzucić 1 i 5, 2 i 4 oraz 3 i 3.

Jako, że mamy potrójne szanse to mnożymy:

4,8%*3=14,4%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T21:58:57+01:00
Zauważ, że doświadczenie polega na tym, że wyrzucasz daną liczbę oczek, daną kostką, czyli kolejność rzutu nie ma znaczenia i liczby mogą się powtarzać, zatem mamy wariację z powtórzeniami, gdzie liczba oczek, które mogą wypaść to 1, 2, 3, 4, 5, 6; czyli 6 elementów i 2 rzuty, zatem na górze będzie 2, na dole 6 i mamy:
V²₆ = 6² = 36.
Zatem jest 36 możliwości. Zatem:
Ω = 36.
a) Możliwe pary, które mogą być to:
5 i 5 , 6 i 6, 5 i 6, 6 i 5 . A więc jest 4 możliwości, zatem:
A = 4 .
P = A / Ω
P = 4/36 = 1/9
Prawdopodobieństwo na to zdarzenie wynosi 1 do 9.
b) Suma oczek może być 3 lub 6 (0 nie wypadnie raczej).
Zatem możemy wyrzucić:
2 i 1, 1 i 2, 1 i 5, 5 i 1, 2 i 4, 4 i 2, 3 i 3. Mamy 7 par, zatem:
A = 7
P = A / Ω
P = 7/36
Prawdopodobieństwo na to zdarzenie wynosi 7 do 36
c) Możemy wyrzucić:
1 i 6, 2 i 3, 6 i 1, 3 i 2. Mamy 4 pary, więc:
A = 4
P = A/Ω
P = 4/36 = 1/9
Odpowiedź: Prawdopodobieństwo na to zdarzenie wynosi 1 do 9
2010-03-02T22:09:50+01:00
A)masz 4 mozliwosci 66 55 65 56
12 12! 8!*9*10*11*12
4 = 4! * 8 ! = 8! *2*3*4 = 1/55
B)mamy 7 par
dzielimy 7/36
c) mamy 4 pary dzielimy
4/36 = 1/9