Witam.
Proszę o rozwiązanie następującego zadania:

Podaj 4 przyczyny i 4 objawy choroby nazywanej "Bulimia".
Jeżeli można proszę o wyliczenie od myślników osobno przyczyn i objaw.

Z góry dziękuje pozdrawiam.
(zadanie na teraz, jak podasz 3 lub nawet 2, a nikt nie poda więcej, daje odrazu NAJ)

3

Odpowiedzi

2010-03-02T21:58:47+01:00
-napady obżarstwa a potem wymioty bo organizm nie przyjmuje jedzenia
- Traktowanie jedzenia jako namiastki miłości –
- Stresujące wydarzenia życiowe (kłótnie, choroby, śmierć w rodzinie) – mózgu
- Niska samoocena i towarzyszące im częste okresy niepokoju, które mogą łagodzić gwałtowne napady obżarstwa.
1 5 1
2010-03-02T22:00:34+01:00
Przyczyny:
- chęć osiągnięcia `lepszej ylwetki`
- nienawiść do swojego ciała
- obrzydzenie jedzenia
- chęć poczucia `lekości`
objawy:
- wymiotowanie
- opuchlizna i stany zapalne gardła
- problemy z sercem
- połykanie leków przeczyszczających.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T22:06:45+01:00
Przyczyny:
-skutek nieudanych prób odchudzania
-kulturowa presja wywierana na kobiety dotycząca odchudzania się i stosowania diety, silna koncentracja na własnym wyglądzie, społeczne oczekiwanie atrakcyjności
-skutek zawodów miłosnych, silnych stresów, uczucia zagrożenia, klęski i wewnętrznej pustki
-złe wzorce w dzieciństwie

objawy:
-napady niekontrolowanego głodu
-podczas posiłków towarzyskich lub rodzinnych jedzenie niewiele lub wcale
-picie dużej ilości wody
-obsesyjne mycie zębów
-tendencje do unikania kontaktów towarzyskich, ukrywają się pod warstwami zbyt dużych ubrań
-nadmierne ćwiczenia fizyczne
-zaburzenia metabolizmu
-nadmierną próchnica, idącą w parze z krwawiącymi dziąsłami
-nieregularne miesiączki lub całkowity ich zanik
1 5 1